Becoming Legendary

EFSANEVİ OLMAK: AMERICA'S FIRST MOTORCYCLE COMPANY® (AMERİKA'NIN İLK MOTOSİKLET ŞİRKETİ)

1897 - 1952

1897'de sektörün öncü girişimcisi George M. Hendee, Hendee Manufacturing Company adında bir bisiklet üretim şirketi kurdu. Hendee, kurucu ortak ve baş mühendis Oscar Hedstrom ile birlikte 1901 yılında Springfield şehir merkezinde şirketin ilk fabrikasını açtı.

Bunun ardından şirket, motosiklet üretimi ve inovasyonunda yarım yüzyıllık benzersiz bir büyüme gerçekleştirerek Amerikan motorsiklet kültürünün liderliğine oturdu. 1923'te şirket adını "The Hendee Manufacturing Company"den "The Indian Motocycle Company" olarak değiştirdi (Şirket adı Indian ile birlikte ilk kullanıldığında motosiklet sözcüğünde "r" harfi yoktu). Yirmi yıldan kısa bir süre sonra, Güney Dakota merkezli Jackpine Gypsies sürücü grubu Sturgis, dünyanın en büyük motosiklet rallisi haline gelen Black Hills Classic adlı bir yarış düzenledi.

Şirket, ilk yıllarında, Büyük Buhran ve iki dünya savaşı yaşanmasına rağmen, inovasyondaki ve yarış pistindeki çığır açan başarıları sayesinde olağanüstü bir dayanıklılık sergiledi. Aslında, Indian markası sadece bu çalkantılı zamanlardan sıyrılmakla kalmadı, aynı zamanda Birinci Dünya Savaşı ve İkinci Dünya Savaşı sırasındaki savaş fraaliyetlerine yaptığı önemli katkılarla hem Amerikan hem de Fransız birliklerine gereken araçları sağladı.

George Hendee

George Hendee

1897'de Hendee Manufacturing Company'yi kurmadan önce George M. Hendee, Watertown, Massachusetts'te başarılı bir bisiklet yarışçısı ve üreticisiydi. 1901'de Hendee, bisiklet yarışlarına sürat kazandırmak amacıyta benzinle çalışan bisikletler yapması için Oscar Hedstrom'u tuttu ve aynı yılın ilerleyen zamanlarında Massachusetts, Springfield şehir merkezinde şirketin ilk fabrikasını açtı. Bu ikilinin ürettiği makinenin güçlü ve güvenilir olduğu kanıtlandı ve böylelikle şirket olağanüstü performansa sahip araçlar yapmakla nam saldı.

Daha sonra 1915'te Hendee genel müdürlükten istifa etti, ancak 1916'da Hendee Manufacturing Company'den tamamen emekli olana kadar başkan olarak kalmaya karar verdi. Emekliliğinde, Suffield, Connecticut'taki çiftliğinde Guernsey sığırları ve beyaz ligorn tavukları yetiştirdi.

Carl Oscar Hedstrom

Carl Oscar Hedstrom

Carl Oscar Hedstrom, Hendee Manufacturing Company'nin kurucu ortağıydı ve 1913'te istifa edene kadar baş mühendis olarak görev yaptı. İsveç'in küçük Lonneberga bölgesinden gelen Hedstrom'un ilk motorlu hızlı bisiklet tasarımı, Amerika'nın ilk motosiklet şirketinin hızlı büyümesinin temelini atan tasarımdı.

Motosiklet üreticisi olarak devrimci nitelikteki kariyerinin yanı sıra, Hedstrom ayrıca uzun mesafeli dayanıklılık yarışı sürücüsü olarak da kayda değer bir başarı elde etti, özellikle 1903 yılında New York City-Springfield, Massachusetts-New York City güzergahında yapılan yarıta saatte 56 millik bir rekor hıza ulaşarak yarışın galibi oldu.

E. Paul DuPont

1930'da seçkin sanayici E. Paul Dupont, Dupont Automobile hissesini Indian Motorcycle'e sattı ve Indian Motorcycle hisselerinin büyük bir kısmını satın aldı. E. Paul, şirketin mevcut yönetim ekibini görevlerinden uzaklaştırarak Indian Motorcycle için zorlu bir büyüme dönemine öncülük eden Loring F. “Joe” Hosley'i günlük operasyonlardan sorumlu yönetici pozisyonuna getirdi.

Erwin “Cannon Ball” Baker

Erwin “Cannon Ball” Baker

Erwin “Cannon Ball” Baker, uzun mesafe yarışlarının öncüsü ve Indian Motorcycle şirketinin ilk elçilerinden biriydi. Baker, 1914'te 11 gün, 12 saat, 10 dakikalık rekor bir sürede San Diego'dan Doğu Sahili'ne giderek Indian Motorcycle'ın gücünü ve dayanıklılığını kanıtladı. Bir yıldan kısa bir süre sonra 1915'te, Kaliforniya üzerinden Kanada'dan Meksika'ya üç buçuk günde ulaştığı Three-Fag yarışında Baker daha hızlı bir süre ile kendi rekorunu egale etti.

RECORDS AND ACCOLADES

Kayıtlar ve övgüler

Hendee Manufacturing Company'nin ilk yarış yılları, dayanıklılık sürüşlerinde olağanüstü bir başarı sağladı. Şirketin 1903'teki ilk güvenilirlik denemesinde, kurucu ortak ve baş mühendis Oscar Hedstrom, kendi ürünü olan motosikletlerden biriyle New York City'den Springfield, Massachusetts'e gidip tekrar New York City'ye döndüğü dayanıklılık yarışında saatte 56 mil sürat kaydederek yeni bir dünya hız rekoru kırdı ve yarışı kazandı. 1906 yılında Indian bayileri George Holden ve Louis J. Mueller, bir Indian motosikleti San Francisco'dan New York City'ye 31 gün gibi rekor bir sürede mekanik herhangi bir bir sorun yaşamadan sürerek Kurucu ortağın bu başarısını pekiştirdi.

Amerikan motosiklet yarışı organizasyonları büyüdükçe, şirketin rekabet odağı da piste kaydı. 1937'de ünlü yarışçı Ed Kretz, Indian Sport Scout ile ilk Daytona 200 yarışını kazandı.

Yarış başarılarının bu erken dönemi, 1940'ların sonlarında efsanevi yarışçılar Bobby Hill, Bill Tuman ve Ernie Beckman'dan oluşan rekor kıran bir yarış takımı olan Indian Motorcycle Wrecking Crew'in kuruluşuna da tanık oldu. 1950'lerin başlarında, yarış pilotları hem toprak hem de yol parkurlarına hakimdi; Bobby Hill 1951 ve 1952'de arka arkaya Springfield Mile'ı kazandı ve takım arkadaşı Bill Tuman 1953'te IM için üçlü turbayı tamamladı.

WAR-TIME PRODUCTION

Savaş Dönemi Üretimi

ABD Ordusu, 1913'te Indian Motosikletlerini kullanmaya başladı ve I. Dünya Savaşı başladıktan sonra Amerikan ordusu 1917'de savaş alanına dahil olduktan sonra Indian Motorcycle, üretiminin büyük bir bölümünü savaş faaliyetlerine ayırdı. Ordudan gelen talepler için bayilerin elinde sınırlı bir envanter vardı ve bu nedenle perakende satışlar önemli ölçüde düştü. Şirket 1917'den 1919'a kadar toplamda, çoğu Indian Powerplus modeline dayanan yaklaşık 50.000 motosikletle orduya katkıda bulundu.

Yirmi yıl sonra, ABD bir başka küresel çatışmanın içindeydi: İkinci Dünya Savaşı. Ve Indian Motorcycle bir kez daha, 1940'tan 1945'e kadar üretiminin neredeyse tamamını İkinci Dünya Savaşı'ndaki müttefiklerin emrine sundu. Indian Motorcycle ilk olarak öncelikle Fransız hükümeti için motosiklet üretti, daha sonra 1941'de ABD Ordusu için Model 841 motosikleti üretti. Indian Motorcyle, İkinci Dünya Savaşı boyunca savaş faaliyetleri için 24 milyon dolar değerinde motosiklet ve yedek parça tedarik etti ve Müttefik kuvvetlerine 35.000'den fazla motosiklet gönderildi.

INDIAN MOTORCYCLE'IN ERKEN BAŞARISINI ŞEKİLLENDİREN MOTOSİKLETLERİ GÖRÜN

Old sketch of the first-ever V-twin factory race bike

İlk seri üretim V-Twin motorlu yarış motosikleti

1906

1906'da ilk seri üretim V-twin motorlu yarış motosikleti yapıldı. Bu yarış motosikletinin motoru 1907 yılındaki tüketici modellerinde kullanıldı ve böylelikle 39-ci (633 cc) 42 derecelik V-twin motor, V-twin yapısıyla üretilmiş ilk Amerikan motosiklet motoru haline geldi.

Photo of the first Indian Scout built in 1920

INDIAN SCOUT

1920

1920'de şirket ilk Indian Scout`u piyasaya sürdü. Bu hızlı, güvenilir, manevra kabiliyeti yüksek motosiklet, birçok insanı motosiklet sürmeye teşvik etti.

First Chief Motorcycle

INDIAN CHIEF

1922

1920'de Indian Scout'un piyasaya sürülmesinin ardından şirket, Indian Motorcycle'ın erken büyümesi için sağlam bir temel olduğunu kanıtlayan yeni bir platform olan Chief'i piyasaya sürdü.

Indian Ace motorcycle

INDIAN ACE

1927

Hendee'nin Ace Motor Corporation'ı satın almasının ardından piyasaya sürülen Indian Ace, şirketin ilk gelişim yıllarında öncü üretiminin temelini oluşturdu.

Tarihsel Dönemler